مسئول نهاد رهبری دانشگاه کردستان از اجرای طرح «همسان گزینی جامعه جوان» در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات ازدواج جوانان در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان، در راستای برنامه‌های راهبردی، به تشکیل «کمیته ازدواج» جهت برطرف کردن موانع و مشکلات ازدواج جوانان اقدام کرده است.

وی افزود: در این کمیته یک اتاق فکری با حضور اساتید گروه روانشناسی، مشاوره، جامعه‌شناسی و علوم تربیتی جهت برطرف کردن موانع و مشکلات ازدواج جوانان تشکیل شده است که با توجه به جلسات متعدد در این کمیته و ارزیابی آسیب‌ها و موانع پیش رو از دید مشاوران و پیشکسوتان این عرصه مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی بیان کرد:در بخش معرفی جهت رفع مسائل باید نکاتی از جمله محوریت خانواده ها، امنیت بالایی که جوان باید نسبت به بیان اطلاعات خود داشته باشد و اعتماد پذیری، همراهی روانشناسان و مشاوران خبره و معتقد به فرهنگ اسلامی – ایرانی و حفظ حرمت و امنیت اشخاص مورد توجه قرار گرفت تا ازدواجی پایدار و آگاهانه را برای جوانان رقم بزنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان عنوان کرد: با بررسی‌ها و تصمیماتی که گرفته شد جهت عینی و عملیاتی شدن برنامه‌ها سایتی با همه این ویژگی‌ها باید طراحی می‌شد که با همکاری مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان «سایت همسان یابی» تفاهم نامه منعقد شد که در راستای اهداف کمیته مثمرثمر بود.

وی با اشاره به اینکه این سایت به احیای سنت حسنه وساطت در امر ازدواج با همکاری مشاوران متخصص و معتقد می‌پردازد، افزود: متأهل بودن و دارای تجربه در امر معرفی یا مشاوره و مورد تأیید ناظران و ارزیابان از شاخصه‌های معرفان این امر هستند.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی افزود: مشاوران، سایت همسان‌یابی، واسطان، اطلاعات راستی‌آزمایی چهار رکن اصلی این طرح هستند که به عنوان همیار جوانان و خانواده‌های آنان، جوانان را به ازدواجی با محورهایی به هنگام آگاهانه و پایدار هدایت می‌کنند.

وی اعلام کرد: ویژگی های روانشناختی(آزمون آیزنک)، تناسب شخصیت در ویژگی های پنجگانه(آزمون نئو)، میزان تقید دینی، وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده های زوجین، تندرستی، سن، محل سکونت ، درآمد زوجین ، تأهل، پوشش ، تناسب اندام ملاک‌ها و شاخص‌هایی مورد ارزیابی سایت همسان یابی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان یادآور شد: شرط موفقیت این طرح آرامش خانواده‌هاست و لازمه آرامش، مطلع شدن آن‌ها از چگونگی این اقدام خداپسندانه است، پس تا حد امکان آنان را آگاه‌تر و شبهات را باید از فکر آنان بزدایید.

انتهای پیام/م

طرح «همسان گزینی جامعه جوان» در دانشگاه ههای کردستان اجرایی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.